..di sepertiga malam..

Ya ALLAH..
dalam kembara ini KAU mengajarku erti tawakkal..
pada lambungan dan lenturan awan..
ada takut dan harap..
ada cemas dan tenang..

YA ALLAH..
terlalu rapuh rupanya imanku pada-Mu..
terlalu jauh penyerahanku pada Mu..
aku takut ya Allah..
dimana aku di sisi-MU...

YA ALLAH..
pimpinlah aku..
didiklah aku..
terimalah aku..
sebagai hamba-MU yang yakin..
selalu menyerah kepada-MU
dalam apa jua keadaan..
di mana jua kedudukan..

yang kuharap hanya KAU
rahmat dan pembelaan-MU
kemudi hatiku kian longlai..
pelayaran ini terlalu panjang..
kembara seakan tak berhujung..
aku lelah..
KAU lah yang MAHA Gagah..

pada kelemahan dan keletihan ini..
kupohon KAU pulihkan..
berilah aku kekuatan..
untuk ku teruskan perjalanan..

-Dimana DIA dihatiku-ust Pahrol-


p/s t0 "amnie"
..lafazkan hanya dalam diri..
..khabarkan hanya pada hati..
..awwalannya kita dl0r0ng yang betul..insyaallah penghujung jalan juga baik natijahnya..
brsabarlah duhai hati2 yang diuji ini..
sandarkan hanya pada Dia..
sgl2nya hanya untuk Dia...
..Dia yang mmgang dua hati ini..
Dia yang berhak untuk menyatukannya..
Dia juga yang berhak untuk memisahkannya..
mujahadah e2 pahit krna syurga itu trlalu manis..

No comments:

Post a Comment