..aku bukan pencuri..


bismillah..
hmm..
dh bc tjuk di atas?..
hehe..
apa sbnrnye yg dcuri?...siapa yg dcuri?..siapa yg mencuri?..
hehe..
entri ini sbnrnye dtujukan khas utk insan2 yg beranggapan bgitu kpd sy..
sbnrnye xnak tlis pn..tp keadaan memaksa sy utk mnulis..mngungkap ssua2 yg xjelas..

aku bukan seorang pencuri..
knapa msih ada insan yg mgatakan ya..
terserahlah..
sedikit pn tiada niat..tiada hadaf utk mncuri..
ya.aku juga mnusia biasa..
mnusia yg ada ketikanya gagah kuat melawan arus..
adakalanya rebah xberdaya menyahut ujian..
shbt..kta sm2 mnusia..perempuan..muslimah..
kta sm2 tahu naluri ssama kta..
tp aku xmncuri hakmu..
aku tdak mencuri 'harta' milikmu e2..
percayalah..
ada ketika 'harta' e2 tersangat mengujiku..
adakala 'harta' e2 tersangat melemahkanku..
tp sdikit pn tiada niat di hati mngambil hakmu..
aku mahu drmu tahu kbnaran e2..
aku bukan pencuri..tp aku telah lm dcuri..
telah lm..trlalu lm..
mgkin kau tdak tahu krna kau tdak prnah dbritahu..
krna blum tiba masanya utk drmu tahu shbt..
e2 yg xpasti..yg trlalu byk kmungkinan mengiringinya..
aku xmahu pisang berbuah dua kali..
cukup 1 ketika dhulu drku dkatakan seorang pncuri..
sejarah e2 tidak ingin kuulangi lg..
ku mohon duhai shbt yg amt2 ku syg..
maafkan ats sgl kekhilafanku..
sm0ga prshbtn ini berkekalan hingga ke akhirnya..

No comments:

Post a Comment